De merkidentiteit is wat jouw onderneming uniek maakt en zorgt ervoor dat je je onderscheidt. Jouw branding heeft betrekking op stijl, kleur, logo, naam van jouw onderneming maar ook de tone- of voice. Maar wat past bij jou? Klaar om jouw onderneming een frisse look & feel geven? Let’s go!

Branding is de basis van je merk. Met branding laat je zien wie je bent en wat je drijfveren zijn. Belangrijk! Als een merkidentiteit past bij wie jij bent, dan straal je dat uit in jouw producten of diensten. Een spannend traject, maar ik kan je helpen in deze super leuke fase. Hoe ik te werk ga? Voordat we aan de slag gaan met het ontwerp, is het belangrijk om stil te staan bij wat je met je huisstijl wilt zeggen. Samen bekijken we de identiteit van jouw onderneming. Hebben we die scherp? Dan kan het ontwerpproces beginnen.

Logo

Een logo is een beeldmerk dat wordt ingezet voor de herkenbaarheid van het merk in communicatie-uitingen. Een logo kan een zuiver grafisch symbool zijn, bestaan uit tekst die op een onderscheidende manier is opgemaakt, of een combinatie van beide. Een logo is een belangrijk onderdeel van de huisstijl van jouw onderneming.

Kleur

Kleuren hebben een grote invloed op hoe jouw doelgroep je identiteit en je website ervaart. Want welke kleur past het beste bij jouw huisstijl en website? Wist je dat elke kleur een betekenis heeft? En dat wij onbewust keuzes maken op basis van kleur?

Lettertypen

Net als kleur hebben ook lettertypen een grote invloed op jouw uitstraling. Een merk wordt sterker als de letterstijl logisch past bij jouw onderneming. Een lettertype heeft natuurlijk niet alleen invloed op het gevoel van je klant, het is ook een belangrijke factor voor de leesbaarheid van je teksten.

Fotografie

Een gaaf extraatje is een fotoshoot. Professionele foto’s van jou en jouw producten of diensten zijn echt een toevoeging aan jouw identiteit. Ze laten zien wie je bent en waar voor je staat. Vaak zeggen beelden meer dan woorden. En het is ook nog eens handig voor je content op de online kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en natuurlijk ook voor je website.

Tone of voice

Het gaat daarbij dus nog niet om wát je zegt, maar hóe je het zegt. Veel ondernemers worstelen met dit topic. Want waar ligt de grens voor de keuze in bijvoorbeeld ‘u’ of ‘je’ in je communicatie? Het gaat er om dat de aanspreekvorm past bij jouw merk en jouw uitstraling.

Al deze elementen gieten we in een mooi huisstijlhandboek. Dan worden alle visuele middelen uitgewerkt, zoals verschillende logo formaten, briefpapier, visitekaartjes, presentatie formats, drukwerk.

Elk bedrijf en elke ondernemer is anders. Bijna alle diensten zijn dan ook maatwerk. Benieuwd wat ik voor jou kan doen? Vraag hieronder een offerte aan.

 

gezonde voeding & bewegen
bij Mir Mare Vitaliteitscoach

de mooiste plek in Zeeland
B&B Duinvilla aan de Zee

samen iets mooois maken?

neem contact met mij op via: hi@moooimakers.nl

× WhatsApp