Het schrijven van pakkende teksten

Het schrijven van pakkende teksten voor je website is niet voor iedereen een pretje. Gelukkig zijn er verschillende manieren waarop je met taal kunt toveren, zodat je klanten altijd willen lezen wat je schrijft. Het schrijven van goede (web)teksten is namelijk ook een vak. 

Het gaat daarbij dus nog niet om wát je zegt, maar hóe je het zegt. Veel ondernemers worstelen met dit topic. Want waar ligt de grens voor de keuze in bijvoorbeeld ‘u’ of ‘je’ in je communicatie? Het gaat er om dat de aanspreekvorm past bij jouw merk en jouw uitstraling. Een goede tekst past bij de doelgroep en brengt het beoogde verhaal goed over. Het liefst met een leuke twist, zodat je de lezer niet halverwege kwijt bent. Het creatief omgaan met clichés vind ik altijd inspirerend. Enne, spel- en stijlfouten zijn natuurlijk niet de bedoeling.

Krijg je het echt benauwd als je iets op papier moet zetten? Besteed het dan uit zodat je je kunt concentreren op datgene waar je wél heel goed in bent! Toch zelf aan de slag? Hou het simpel en kort. Wie is je doelgroep? Wat wil je zeggen? Concentreer je daarop.

× WhatsApp