Nieuwe samenwerking met Erika de Ridder
Yes! We hebben BIG NEWS! Ik ga een samenwerking starten met Erika de Ridder van Fab Marketing. Erika heeft een grote liefde voor SEO en content. Huh?! Wat precies?

Je hebt de laatste tijd vast wel eens een van de termen gehoord als ‘SEO, Online vindbaarheid, Bloggen. Misschien zelfs al overwogen om er mee aan de slag te gaan. Maar wat is het precies? En wat zou dat voor jou als ondernemer kunnen betekenen?

Erika de Ridder is expert in het analyseren van de juiste zoekwoorden, schrijven en content creatie. Ik heb Erika leren kennen via Instagram. En wat vind ik het tof om haar te zien ondernemen en dat ze haar dromen achterna gaat. En waarom dan een samenwerking? Ik ben van mening dat er veel meer uit een website te halen valt. Een website moet functioneel zijn en ook heel erg mooi. Dat vind ik geweldig om te doen. Maar dan houdt het voor mij helaas op. Het is naar mijn idee veel meer dan alleen jouw visitekaartje. Je wil ook goed vindbaar zijn via Google bijvoorbeeld. En daarom kunnen we met de hulp van Erika een mooi vervolg geven aan goede website of webshop.

Hoogste tijd om haar eens wat vragen te stellen! Maak kennis met Erika:

1. Kun je jezelf even kort voorstellen?
Yes, ik ben Erika de Ridder, 28 jaar en woon samen met mijn vriend in Breda. Tijdens mijn studie Commerciële Economie vond ik mijn liefde voor marketing. Ik vind het heerlijk om te schrijven, maar ook om naar data te kijken en verbeterpunten te vinden om bedrijven nog beter zichtbaar te maken. Zet mij maar ergens weg met mijn laptop en een kop thee, dan ben ik helemaal in mijn nopjes!

2. Kun je uitleggen wat SEO precies is?
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Het houdt eigenlijk in dat je een website zodanig optimaliseert dat Google begrijpt waar de website over gaat. Aan de hand hiervan hangt Google een waarde aan jouw website, om te bepalen op welke positie een bepaalde pagina in de zoekresultaten wordt getoont.

3. Waar komt jouw liefde voor SEO vandaan?
Ik vind de combinatie van content, het technische en de data-analyse fantastisch. Daarnaast is het super dynamisch en is er altijd een soort black box, waardoor het ook altijd een beetje spannend is. Hoe gaat Google hierop reageren? Je hebt een heel aantal zaken zelf in de hand, maar ook een aantal zaken niet. Dit vind ik juist erg leuk! Daarnaast gaat het ook heel erg over kwaliteit. Je website moet goed zijn en de content die er op staat moet goed geschreven en geoptimaliseerd zijn. Wanneer je dan de juiste posities behaalt, voelt dat echt als waardering voor het werk wat je er in hebt gestoken.

4. Waarom is SEO zo ontzettend belangrijk?
Vindbaar zijn in Google zorgt voor super relevant verkeer. Mensen hebben een probleem/vraag en zoeken naar een antwoord. Wanneer jij dit antwoord hebt of het probleem kan oplossen en vindbaar bent, is het super warm verkeer wat jij naar je website trekt. Je hebt daarnaast geen advertentie budget of iets dergelijks nodig, wat weer kosten scheelt. Het is een lange termijn investering, waar je echt super lang plezier van hebt!

5. Hoe kom je erachter welke zoekwoorden goed scoren in zichtbaarheid?
Dat is een combinatie van zoekvolume, moeilijkheid en relevantie. Het is natuurlijk heel belangrijk dat je de webpagina of blog optimaliseert voor een zoekwoord waar ook daadwerkelijk op gezocht wordt. Daarnaast kijk je naar de moeilijkheid/concurrentie, hierdoor kun je laag hangend fruit vinden. Ook is het essentieel dat het zoekwoord relevant is. Als jij een schoenenwinkel in Breda bent, kun je proberen vindbaar te worden op Breda. Dit is alleen niet echt relevant. Schoenenwinkel in Breda, sluit dan weer veel beter aan.

6. Wat voor een tips zou je mee willen geven aan iedereen die graag zelf aan de slag wil met SEO?
Begin met een zoekwoord analyse! Dat is echt de start voordat je al het andere doet, anders weet je niet waarvoor je aan het optimaliseren gaat. Daarnaast zijn tools als Google Analytics en Google Search Console essentieel. Kijk waar je staat en bepaal waar je naartoe wilt, met deze tools kun je heel makkelijk checken hoe jouw website ervoor staat. Oh, en de tool UberSuggest van Neil Patel! Dat is echt een musthave wanneer je begint met een zoekwoord analyse. Haha zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit zijn de belangrijkste.

7. What’s next? Wat staat er nog op jouw planning de komende tijd?
Op dit moment ben ik bezig met het maken van een SEO cursus, dus die wordt sowieso dit jaar nog gelanceerd. Daarnaast ben ik heel hard bezig met de groei van mijn bedrijf. Ik wil zo veel mogelijk mensen kunnen helpen met hun vindbaarheid, maar ook mensen laten zien dat het zo leuk is. Vaak hangt om SEO toch een beetje een negatieve toon, veel werk, moeilijk en hoe dan? Terwijl ik er echt van overtuigd ben dat iedereen het kan!

Wil je meer weten over Erika? Check dan even haar website www.fab-marketing.nl of volg haar op Instagram.

× WhatsApp