Wat zijn de voordelen van een website voor je bedrijf?

Een website is dat nu echt nodig? Als je het mij vraagt zal ik altijd volmondig JA antwoorden. Er zitten namelijk heel veel voordelen aan een website voor je bedrijf en het is zonde om hier geen gebruik van te maken. In deze blog neem ik je mee in deze voordelen, zodat jij een weloverwogen keuze kunt maken of je wel of geen website voor je business wilt inzetten.

Vindbaarheid in Google 

Allereerst biedt een website jou de mogelijkheid om met jouw bedrijf vindbaar te worden in Google. Dit betekent dat je gratis verkeer naar je website kunt trekken. Dit gaat om mensen die zelf op zoek zijn in Google naar een oplossing en dus hoogstwaarschijnlijk interesse hebben in wat jij aanbiedt. Ga maar eens na. Wat doe jij als eerste als je informatie wilt over een bedrijf of wanneer je naar informatie op zoek bent? Waarschijnlijk begin je, jawel: in Google. Dit is natuurlijk een fantastisch neveneffect van het hebben van een website. Zonder website moet je andere manieren gaan vinden om jouw business onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. 

Doelgroepen benaderen

Je doelgroep benaderen kan natuurlijk via heel veel verschillende kanalen. Denk hierbij aan social media, zoals Pinterest, Facebook en Instagram, maar ook aan netwerkborrels en events. Wanneer jij iemand voor je hebt (of dat nu online of fysiek is) en iemand heeft interesse in wat jij aanbiedt, dan is het eeuwig zonde als jij ze nergens naar toe kunt sturen. En nee, een visitekaartje alleen is niet genoeg. Voordat iemand overgaat tot een actie (bijvoorbeeld het aangaan van een samenwerking), is het zeer waarschijnlijk dat iemand eerst gaat kijken wat jij allemaal te bieden hebt. Door dit overzichtelijk op je website te vermelden, hier duidelijk je ideale klant aan te spreken en jouw persoonlijkheid terug te laten komen pak je iemand op je website helemaal in. Hierdoor trek jij jouw doelgroep veel beter aan, zonder afleiding van andere zaken (zoals op social media massaal het geval is). Iemand is op jouw website, met enkel informatie over jou! 

Adverteren, linken naar pagina’s

Wanneer je wilt adverteren om jouw doelgroep te bereiken kun je haast niet zonder website. Adverteren betekent geld uitgeven. Het mooie van online adverteren is dat je precies weet waar jij je geld aan uitgeeft. Tenminste als je je doelgroep op een landingspagina terecht laat komen. Zo kun je precies zien via welke advertenties welke pagina’s worden bezocht en zelfs welke doelen (zoals gerealiseerde afspraken of verkopen) via welke advertenties worden behaald. Dit kun je allemaal terugzien in Google Analytics wanneer jij een website hebt. Je krijgt hiermee dus veel meer inzicht in de advertenties die je draait en de mensen die op je website terecht komen. Hiervoor is een website natuurlijk wel noodzakelijk. 

Meer dan een visitekaartje 

Een visitekaartje is super handig om met mensen je contactgegevens uit te wisselen. Maar de kans dat iemand direct de telefoon pakt en jou vraagt wat je allemaal aanbiedt is niet heel groot. Vaak wordt er eerst naar je website gezocht. Een website is daarom ook meer dan een visitekaartje. Hiermee bedoel ik dat je op je website meer neer moet zetten dan enkel je contact gegevens. Zie je website als het communicatiemiddel tussen jou en jouw ideale klant. Dit is ook het kanaal waarop je prospect aan je kunt verbinden. Vraag mensen bijvoorbeeld hun e-mailadres achter te laten, zodat jij ze direct zelf kunt benaderen. Daarnaast is je website een fantastische manier om jouw expertise status te vergroten, door informatieve artikelen te delen. Je website is dus veel meer dan een visitekaartje! 

Heb jij al deze voordelen van een website voor jouw business al ervaren? Wanneer dit niet zo is, is het de hoogste tijd om eens kritisch naar je website te kijken. Wil je een keertje vrijblijvend sparren? Neem dan contact met mij op, ik denk graag met je mee! 

samen iets mooois maken?

neem contact met mij op via: hi@moooimakers.nl

× WhatsApp